Nepište newslettery, pište eBooky

Vlastníte svoji firmu a pravidelně se snažíte své stávající zákazníky obesílat newslettery. Věřte, že většina e-mailů v podobě newsletterů končí v koši zákazníkova mailboxu, pokud ne rovnou ve spamu. Čím to je způsobeno?

•        lidi jsou přehlceni reklamou,
•        newslettery násilně vybízejí pouze ke koupi,
•        často přehlceno obrázky a nepřehledné.

Chcete si i nadále udržet zákazníky, lákat je ke koupi, informovat je o novinkách ve vašem podnikání, pak změňte svoji strategii v e-mail marketingu. Zaměřte se spíše na větší informovanost svých stávajících zákazníků, udržte si jejich přízeň, netlačte je k nákupu hned v prvním newsletteru.

Pojďme si blíže vysvětlit možnost využití eBooku pro informování a udržení si zákazníků.

Příklad
Zamyslete se nad tím, co by vaši zákazníci mohli chtít vědět o vaší značce, produktu. Navrhněte první e-mail s eBookem. Například prodáváte-li fotoaparáty, může se první eBook zabývat výběrem zrcadlovky pro začátečníka. Nepištetam apel na nákup zrcadlovky u vás.

V dalším pokračování můžete rozšířit parametry zrcadlovek, nebo informovat, že po čase je k foťáku si dobré zakoupit disky na zálohování, stativy, objektivy atd. Opět ještě vyčkejte s apelem k nákupům.
Teprve v dalších krocích můžete naznačit, že u vás svým zákazníkům dokážete poradit s výběrem první zrcadlovky a příslušenství k ní.

Věřte, že pomalejším přístupem, kdy zákazníkovi navíc poskytuje bezplatný servis informací, získáte více. Vybudujete si jeho důvěru. Nebude mít pocit, že vám jde jen o jeho peníze. Poutavým psaním může navíc dostat chuť si skutečně tu zrcadlovku koupit. A nejsnazší se to jeví u toho, kdo mu o nich povyprávěl, tedy u vás. Buďte tedy trpěliví.
 
Navíc pomocí eBooků můžete získávat e-mailové adresy nových potenciálních zákazníků. Stačí připravit zajímavou webovou micrositu (malá webová prezentace), kde zmíníte jen začátek nějakého problému. Zbytek poskytne v eBooku výměnou za uvedení e-mailové adresy, kam má příslušný eBook být zaslán.